tisdag 1 juli 2008

Fulaste Myspace-sidan.

Myspace. Stället dök upp som en gudagåva för de hundratusentals band som var för lata för att pyssla med en egen hemsida. Några år senare har Myspacefenomenet lamslagit hemsidedelen av en hel nöjesbransch och gjort en bunt webmasters arbetslösa.
För på Myspace kan du fixa allt själv så det ser tufft och snyggt ut.
Eller?
Att Myspace är sjukt trögarbetat och osmidigt (både att arbeta i och att besöka) gör det dock inte lättare för någon. Och när ska de fixa så jag kan läsa blogginlägg utan att musiken avbryts!?

Myspace har på egen hand vridit tillbaka klockan för webdesign till 1995 ungefär. Det borde finnas något sorts straff för det! Förmildrande omständigheter som en demokratisk plattform för både liten och stor samt möjligheten att knyta band och bygga broar (Thanks for the add!) kan visserligen tas i beaktande.

Vilken sida är då fulast på Myspace?
Jag slår ett slag för japanska The 5.6.7.8's. Jag gillar bandet, men något har gått förskräckligt fel på deras sida.
Spana in den här (men glöm inte att lyssna på musiken):
Mycket Fult!

Nu vill jag veta era förslag på fula Myspace-sidor så lämna kommentarer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Herregud. Där är det inte EN tagg som har blivit fel inte!

Pelle Gunnarsson sa...

Dubbla negationer Jawa. Jag blir förvirrad ;)