torsdag 31 juli 2008

Meat Loaf, rund och go


Idag vid kvart i fyra ringde Meat Loaf till mig.
Helt sjukt. Men sant.
Meat Loafs "Bat Out Of Hell III" som släpptes för två år sedan är ju helt oduglig, så mina kontakter med Köttfärslimpan brukar numera bli lite sporadiska lyssningar på gamla trotjänaren "Bat Out Of Hell" från 1977 (typ 37 miljoner sålda exemplar, jag har två).
Så innan min intervjustund fick jag snabbt som attan friska upp mitt minne lite.
Jag lärde mig en del nytt om Meat Loaf. Som att han var med i bandet Popcorn Blizzard i Detroit under sent sextiotal, att han var med i musikalen "Hair" och att han tillsammans med Shaun Murphy (aka Stoney, senare i Little Feat) spelade in skivan "Stoney and Meatloaf" för Tamla Motowns underetikett Rare Earth 1971.
Men mest förvånande att han sjunger på ungefär hälften av låtarna på Ted Nugents andra skiva "Free For All".

12 augusti står jag längst fram (tillsammans med Jerry Prütz) och hytter med näven till "Paradise By The Dashboard Light" i Linköpings Cloetta Center.

Inga kommentarer: