lördag 12 juli 2008

Rocklahoma 2008

Det är lördag, klockan börjar närma sig åtta på kvällen. Tyvärr sitter jag hemma i Linköping, jag hade hellre befunnit mig i Pryor, Oklahoma och andra upplagan av femdagarsfestivalen Rocklahoma.
Spektaklet, fyllt av glam och sleazeband från åttio och nittiotal började i onsdags och just i den stund jag skriver det här bör nog lördagen ha sparkats igång. En lördag jag gärna hade bevistat med gottiga band som Every Mothers Nightmare, Pretty Boy Floyd, Tora Tora, Black'n'Blue, Trixter, Kix, Lita Ford och som avslutare det med Jani Lane återförenade Warrant.
Just Warrantspelningen är jag spänd på att höra rapporter om, och jag undrar hur nervöst det är i Warrant-lägret. Det dröjde endast till fjärde spelningen innan strulputten och notoriske suputen Jani Lane söp sig redlös på spelningen i Henderson, Nevada för en vecka sedan. Klipp från Youtube visar hur han sjunger som en stucken gris, glömmer bort textrader och blir utbuad av publiken. Dags att skärpa sig, annars blir det väl hans ersättare som får kliva på scenen ikväll. Det var ju Jamie St James från Black'n'Blue, passande att de spelar samma kväll alltså...

Amerikaner verkar överlag långsamma med att ladda upp klipp på youtube, så det är inte många godbitar att se än. Faktiskt inga godbitar alls.

Jetboys spelning i torsdags verkar ha varit i blötaste laget.


Och Extreme är ju inte roligast i världen. Även om jag känner en kvinna som gärna hade vilat ögonen på Nuno Bettencourt. Tjommen som i kommentarfältet skriver "Extreme will single-handedly bring back rock and roll" kan inte ha alla indianer i kanoten.


Bonusklipp med Warrant från Henderson. Kass bild, men ljudet säger det mesta om hur läget var på den konserten.
För fler klipp är det bara att söka på "Jani Lane Sucks".

Inga kommentarer: