onsdag 16 juli 2008

Motörhead och Girlschool på Top Of The Pops 1981-02-19

Det här är bara så sjukt jäkla bra!
Jag blir helt till mig i trasorna och vill köpa ALLT med Motörhead (fram till 1983 i alla fall) och lovar mig själv att kolla upp Girlschool närmare.
Jag skulle vilja drista mig till att kalla Lemmy år 1981 för riktigt stilig, och jag vill sätt upp idolbilder på honom på samtliga väggar. Phil "Philty Animal" Taylors dans är klockren och att han inte spelar trummor här beror på att han på fyllan drumlade nerför en trapp och bröt nacken. Men det påverkade inte dansförmågan i alla fall!

Och Kelly Johnson ger Fast Eddie Clarke en riktig match på gitarren.

Nu blir jag sugen på att plocka fram Lemmys självbiografi "White Line Fever" igen, vill minnas att jag tyckte den var lite mesig när jag läste den. Får göra ett nytt försök.

Njut nu!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu kan jag inte se youtube på jobbet (jävla surfblock) men jag antar att det är samma klipp som Strage skrev om i sin lista. Förjävla bra framträdande det där. Kelly Johnson är coolast. Nästan så man tycker det där new wave-iga modet faktiskt var lite sexigt. Men bara nästan.

Pelle Gunnarsson sa...

Jomenvisst är det samma klipp :(
Kelly Johnson är absolut coolast, och snygg, new wave eller inte.
Gillar Philtys överkursklappningar bakom ryggen, och hur bildproducenten av någon anledning lyckas klippa in trummisen när det är ett break och hon mest ser loj ut.
Fantastiskt klipp hur som haver.