torsdag 31 juli 2008

Batman - The Dark knight Returns ska det vara!


Det är ett himla tjat om nya Batman-filmen. Jag förstår det inte riktigt, så bra var ju inte "Batman Begins" att förväntningarna kan ha trissats upp till dessa nivåer.
Kassarekord och nu nummer 1 bland ALLA filmer på IMDB.

Jag förhåller mig skeptisk ytterligare ett tag. Sen när jag lyckas styra upp barnvakt någon kväll blir det ett besök i biosalongen.

Men det blir nog en besvikelse. För inget, jag säger INGET, kan gå upp mot Frank Millers seriealbum "The Dark Knight RETURNS" från 1986. Den revolutionerade en hel serievärld, och tog den unge Pelle med storm.
Fantastiskt, elakt, mörkt och smart.

Läs den och få lite perspektiv på hur en bra Batman ska vara.

Det låter ju helt utvecklingsstört med att läsa serietidning på datat, men är du sugen på att försöka så fiska här.
Jag rekommenderar givetvis att du köper den och läser den på riktigt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har faktiskt köpt The Dark Knight Returns två gånger. En gång i min ungdom och en gång efter jag lyckats supa bort den i flytten för ett par år sedan. Ja, precis så bra är den som du skriver.

Anonym sa...

Helt sjukt att den ligger etta på IMDB. Men det visar väl bara att det mest är femtonåriga killar som röstar...

Pelle Gunnarsson sa...

Ja fan, man borde inte få rösta på något överhuvudtaget förrän man har blivit gammal och bitter!

Även jag har nu köpt Dark Knight Returns två gånger. Lyckades precis efter senaste flytten inte lokalisera de svenska originalen från 86 på enkelt sätt, så jag köpte albumet på engelska på Ebay. Har tänkt göra det länge, så det var väl därför jag inte letade särskilt noga.