onsdag 27 augusti 2008

Kane Roberts - Does Anybody Really Fall In Love Anymore

Ni känner förmodligen igen Kane Roberts som Alice Coopers gitarrist 1986-87. Snubben med en gitarr formad som ett maskingevär (med ett litet tomtebloss längst ut på pipan som sprutade lite fånig eld ibland) och en kropp som John Rambo.

Sejouren hos Alice Balice gav honom råg i ryggen och en möjlighet att gå solo. Första skivan är lika dålig som den är töntig, ingen bra kombination.
Men skiva nummer två är helt andra bullar. "Saints And Sinners" är grymt bra, om än ganska välpolerad.
Det som doftade mest hit från skivan är den av Desmond Child och Bon Jovi-gossarna skrivna "Does Anybody Really Fall In Love Anymore".
Nedrans så bra.
Jag jagar Kane med blåslampa och hoppas kunna redovisa lite frågor och svar senare, så jag nöjer mig med att posta videon till låten nu.


Och bara för att ni ska haja klasskillnaden mot första skivan kommer här den helt sjukt usla "Rock Doll". Både musik och lyrik får mig att reflexmässigt greppa efter skämskudden.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hm, vem fan har spelat in den där powerballaden mer än Mr. Roberts? Jag har den ju på nån kasett hemma.

Anonym sa...

Jaja, nu vet jag ju. Det är ju Cher. Såklart.

Pelle Gunnarsson sa...

så att du säger att du har Chers version, i din ägo?
du är mer illa däran än vad jag är grabben!

Anonym sa...

Ja, jag har ingen skam i kroppen alls när det kommer till fläskiga rockballader.