tisdag 12 augusti 2008

Förbeställ nya Nitad-skivan



Stockholmspunksen Nitad släpper snart fullängdare på skivbolaget Kranium. De 170 första som förhandsbeställer plattan får med en gratis exklusiv, handnumrerad, blå vinylsingel! Visst vattnas det i munnen.
Ni ser ju (på de mycket små bilderna) hur snygga både albumet och singeln är, klart man vill ha!
När plattan släpps? Ingen aning, men det är inte så viktigt. Det viktiga är att man förhandsbeställer tycker jag.
Om man ska klaga lite, och det ska man annars kan folk få för sig att man är en hippie, så är jag lite missnöjd med:
1. Att man förhandsbeställer CD-VERSIONEN av "Ibland kan man inte hindra sig själv". Vem fan vill ha en CD liksom.
2. Man har inte en aning om ifall man är bland de 170 första eller inte. Är man det inte kan man ju bare skite i't och vänta tills vinylversionen av albumet kommer.

Beställ här
Lyssna och titta på Nitad här

3 kommentarer:

Anonym sa...

Klart man ska klaga. Det är det internet är till för. ;)

Kommentarer till dina punkter:
1. Den som vill ha allt som Nitad har spelat in. CD = 12 låtar + 19 bonusspår, rosa omslag. LP = 12 låtar, grönt omslag.

2. Givetvis kommer det stå SOLD OUT på siten när singeln är slut... Om jag skulle missa detta med några kunder (inte troligt) så får man Makabert Fynd / Nice Idiot-splitten istället.

Plattan släpps när singlarna kommer från presseriet (om en vecka hoppas jag). Det är ett indiepresseri och då kan det vara lite bökigt med exakta leveransdatum.

Tack för att du pushar mina grejer i din blogg.

Mvh
//Andreas, Kranium

Pelle Gunnarsson sa...

Tack för svar! Det där med bonuslåtarna på CDn har jag totalt missat. Trevligt!
Ser fram emot leverans.
/pelle

Anonym sa...

Japp. Det går ju inte att släppa en CD utan att göra något extra. Jag tycker att man alltid ska göra något extra. ;)
//Andreas