onsdag 1 oktober 2008

Grattis Crypt Records, 25 år!



Ascoola skivbolaget Crypt Records med europeisk bas i Hamburg och amerikansk bas i New York firar hisnande 25 år i branschen!

Det känns så passande att de har en sån där klassiskt förvirrande hemsida där endast stamkunder kan hitta vad de vill ha. Vi andra bara klickar på måfå och känner kallsvetten komma krypande.
Jag vill ju köpa ungefär allt som finns där.
Trots att jag ju nästan helt säkert vet att skivorna inte är lika bra musikaliskt som omslagen är snygga.

Men jösses, jag är villig att riskera lite slantar för att ta reda på det.

Varje hus och hem borde innehålla åtminstone ett vinylexemplar av ”Back From The Grave”, ”Jungle Exotica”, ”Las Vegas Grind” eller ”Twistin’ Rumble”! Själv uppfyller jag ju bara första kravet, så det är dags att bättra sig!
Och kolla in kategorin ”Buffalo Bop”. Jag vill ju ha dem alla!
Tyvärr är det ju omöjligt att se om de två samlingsvolymerna ”Cheapo Crypt Sampler vol 1” och ”Cheapo Crypt Sampler vol 2” fortfarande finns att köpa från dem.
Men snäll som jag är sätter jag hela min framtid på spel, riskerar en stämning och ger er här länkar för att ladda hem dem. Gör’t!
Ölen får ni stå för själva.

Vol 1
Vol 2

Det kommer garanterat att dyka upp några tuttar på skärmen när du följer länkarna, men bortse från det för jag garanterar skrammelös med band som Revelators, Oblivians, The Gories, The Hookers, New Bomb Turks, Devil Dogs och Jon Spencer Blues Explosions. Och lite skön redneck-rock med DM Bob & The Deficits som plåster på dina mentala sår.

1 kommentar:

Anonym sa...

Djävlar, jag hade missat att Crypt firar 25 år. Det måste man väl fira i helgen då antar jag. Och sedan så instämmer jag i att Las Vegas Grind och Jungle Exotica är absoluta måsten i varje skivsamling.