måndag 27 oktober 2008

Facit från Skivmässan


Jag var ju på skivmässa i Linköping i helgen.
Peppad till tusen.
Givetvis gick det överstyr.
Jag hade helt enkelt inte orken att gå på djupet i skivbackarna. En sån skitsak som att försäljarna proppar i alldeles för mycket skivor i backarna får mig att tappa sugen lite.
Så det var aldrig någon fara för att budgeten skulle överskridas, och några rejäla fynd gjordes det inte.
Mest nöjd är jag väl med Wendy O Williams "Maggot" (nu har jag hela hennes åttiotalsproduktion) och Kingpin-vinylen. Kiss "Unmasked" (utan poster) på japanpress var mest ett tröstköp.
Och Kenwoods testskiva kunde jag ju inte motstå omslaget på. frågan är nu bara vad jag ska ha den till?

Jeff Beck? Näe, inte för 300 spänn.
Autograpg? Lyste med sin frånvaro.
Alla MPS-släppta jazzskivor? Spårlöst försvunna.
Tyska Bon Jovi-kopian Vice? Köpte jag på Ebay när jag kom hem.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Noice?? (Hålets bästa!)

Unknown sa...

Du menar så mycket skivor i backarna att det inte går att bläddra?

Agreed, satjobbigt.

Tompa sa...

Men det är ju bara att ta upp det koppel skivor som står längst fram så går det utmärkt att bläddra. Svårare än så är det ju inte.

Djstreetsmart sa...

Fan jag tyckte det var bästa mässan på länge. Inte så mycket mööööggg vinyl(läs:sånt som du gillar pelle :) ) och polska bootleg cd. Utan faktiskt rätt mycket gött. Ett enda "fel" köp. den 150:- kronorsingeln som jag köpte. Valde mellan soulstänkare och powerpopunk. Tog det förstnämna, inte dålig. Men inte den som jag trodde jag köpt. Borde ha köpt The Fans istället. Men det är försent att ångra sig, som vanligt. Men som sagt bästa mässan på riktigt länge. Bara den med den skööna dalmasen som dealade skivor med Chips Kisby var bättre, han hade allt som jag ville ha.