måndag 20 oktober 2008

Cancerforskning på Scandic Hotel

Jag tillbringade en natt på Scandic Hotel i Jönköping i helgen.
Helt ok.

Utanför badrummet hängde en affisch. "Badrummet är extrautrustat för cancerforskning" stod det. All heder åt Scandic som drar sitt strå till stacken tänkte jag och blev mycket nyfiken på hur detta badrum som taget ur framtiden skulle se ut. Vad är det för spännande utrustning?

Pja. Badrummet såg ut som vanligt ungefär. Ljust, smakfull färgsättning, rent och prydligt. Men ingen spännande utrustning kunde skönjas. Så föll min blick på en papperslapp hängandes på en krok.

Där har ni den. Utrustningen.
Visst, Scandic gör en bra sak och skaffar sig goodwill hos gästerna. Men jag tycker att någon har gjort en feltolkning av orden "extrautrustat" och "cancerforskning".

Sen undrar jag lite var lappen för prostatacancerundersökningen finns.

Inga kommentarer: