måndag 16 juni 2008

Kön

En mycket god vän till mig tipsade om att jag borde blogga om kön för att få fler läsare. Skitbra idé tycker jag och kör direkt.

Jag börjar med den exemplariska och helt fantastiskt uppstyrda Bajamaja-kön på Sweden Rock Festival. Oavsett tid på dygnet var kön framför bajamajalängorna alltid rak, lugn och fin. Ett tag trodde jag att det hade delats ut "hur man köar"-flyers vid biljettbytet, eller att det anordnades köarkurser någonstans på området. Fantastiskt med den svenska köarmentaliteten.


Sedan går jag vidare till den inte helt lika fantastiska mat-kön under lördagens Where The Action Is. Där borta vid horisonten kan ni skymta den gula Langosvagnen. Jag stod en timme och en fucking kvart i kö för att handla! 20.000 personer befann sig på Stora Skuggan under festivalen, och det fanns typ 8 ställen att köpa mat på. Vem på Luger/Live Nation är det som inte kan räkna? Skramla gärna till en miniräknare till vederbörande.
När jag väl fick köpa min Langos visade sig det att den var av undermålig kvalitet. Den saftiga och flottiga degen var torr som fnöske och smakade barkbåt.
Katastrof.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja herregud. Det var nära till Falling Down där på WTAI. Katastrof.

Pelle Gunnarsson sa...

Haha! Falling Down är en bra liknelse på hur man bitvis kände sig. Jag är ju till och med brillorm, så det hade passat utmärkt.