torsdag 12 juni 2008

Where The Action Is

Inte ska jag sitta och ema över att Hultsfredsfestivalen suger och att jag inte ska dit. Jag ska ju åka till Stockholm på lördag och gå på Where The Action Is.
Ni vet den där festivalen som för ett år sedan utannonserades i kvällspressen som Hultsfredsfestivalens död. På något sätt missförstod jag allt det där som att Where The Action Is skulle bestå av kvalitativa, coola, nya och tuffa band. Eftersom det var just sådana band som saknades i Hultsfred.
Hur fel hade inte jag.
Where The Action Is 2008 är Hultsfred, fast bara en dag och i Stockholm. Inte mig emot, men jag hade väntat mig mer. Men visst, det ska bli skoj att se Queens of the Stone Age (igen), The Hellacopters (igen), Dinosaur Jr (igen) och The Hives (igen). Och Foo Fighters har jag ju aldrig sett, och det är egentligen huvudanledningen till att jag åker. Jag som egentligen inte tycker om Foo Fighters sådär fasansfullt mycket. Men jag tror de är coola live. Hoppas det i alla fall.

Ha, gick precis in på Rockpartys sida för att kolla Hultsfredsschemat och kanske få sjunka ner lite extra i min emighet över att något asgrymt band precis trampar estradens tiljor i Småland. Blev bara påmind om varför jag stannar hemma. Ren och skär dynga!

Inga kommentarer: