onsdag 4 juni 2008

Kiss-efterfest

Dum och oförståndig som jag var när jag bokade biljetter för två månader sedan bestämde jag att vi inte skulle behöva sova någonstans. Istället skulle vi göra Köpenhamn till kl 4 då tåget hem går. Ju närmare tidpunkten jag kommit desto mer har jag ångrat det.
Men nu var det för sent.
Lyckligtvis hölls en Kiss-efterfest på Stengade 30 som låg endast några minuters promenad från Forum.
Sunkigare hak har jag inte bevistat sedan jag var där senast, för typ 8 år sedan.
Att Kiss-efterfesten hölls på övervåningen var inget jag förstod förrän efter ungefär en timme. Och då hade vi genomlidit en hel del usel improvisationsfunk från den öppna scenen där vem som helst kunde göra vad som helst. Kvällens hjälte var nog "jah man"-dödsmetallaren som spred rastakärlek mellan dödsgrymtningarna. Ackompanjerad av trummor och bas-friformsfunk.
På övervåningen var det rökigt som satan och Kiss-musik ylades ur högtalarna på hög volym. Där satt vi och såg bortkomna ett tag. När en musklig dansk med tatuering av en papegoja, alternativt hök/vråk/örn/get, satte sig grensle över en stol alldeles nära mig och granskade mig från topp till tå blev jag lite nervös och föreslog reträtt. För mig och min fru alltså.
Men först ett toalettbesök.
Faciliteterna på Stengade 30 fullkomligt osar av total freshness. Jag är övertygad om att jag har smittats av något bara genom att kliva över tröskeln.

Inga kommentarer: