lördag 6 juni 2009

Vad ska jag äta nu?


Helt plötsligt är det sista dagen på Sweden Rock Festival och jag känner att jag inte har ätit tillräckligt mycket mat.
Hur ska jag styra upp den sista dagen egentligen?
En Langos måste jag ju ha, och en tunnbrödsrulle med kräftstjärtar, och en falafelrulle i nanbröd, och färska pommes. Men det är ju samma grejer jag äter här varje år, varje dag. Hur ska jag kunna klämma in något nytt i den dieten? Och vad ska det i sånt fall vara? Någon sorts thaikäk kanske, eller pasta, eller kanske den där panerade osten jag gick förbi i torsdag. Dyr som kriget var den, men det måste ju betyda att den är minst lika god.

Och om jag ska ge mig ut på matäventyr, måste jag i sånt fall stryka någon av mina favoriträtter för att få plats i magen? Jag kanske får stryka ölen helt enkelt. Men jag har ju fem stycken (av ursprungliga åtta) kvar i bilen. Jag är helt oduglig på att dricka kan vi lugnt konstatera.

Dagens frukost blev i alla fall en besvikelse. Det visade sig att backstagefrullen bara var till för hårt arbetande ungdomar, inte slappa ackrediterade journalister/utsugare/getter så där blev det nobben. Festivalområdet var inte öppet ännu, så till slut föll valet på en våffla med sylt och grädde. Ser mumsig ut, men smakade stabbigt och tråkigt. Jag valde att inte äta upp hela för att spara plats till resterande matintag.

Inga kommentarer: