söndag 7 juni 2009

Sweden Rock, epilog

Tjo kära läsare!
Nu är jag hemma.
Och jag kan lugnt påstå att magen är lite orolig. Kan bero på min frukost som bestod av en 5 Hour Energy och 50cl Pepsi.
För att lite senare följas upp av en ostfralla och risifrutti plus mjölk på Statoil i Mönsterås.

Nåväl, en liten avrundning av helgen måste jag ju kosta på mig. Festivalen har i vanlig ordning varit mycket trevlig, visserligen utan några totalt euforiska höjdpunkter förutom Voivod, men de totala genomklappningarna var också de få (Flogging Molly och Volbeat fick mig att se rött, men det visste jag ju redan innan, och Lita Ford fick mig att tappa en smula av min framtidstro och positiva livssyn).
Bloggosfären har inte direkt hållt igen vad gäller avslutande Heaven And Hell, jag nöjer mig med att säga att ljudteknikern som skötte Tony Iommis gurka borde få sparken, att bandet spelade för få låtar, och kanske framförallt för tråkiga låtar. Byt ut "TIme Machine" mot "TV Crimes" och peta in "Turn Up The Night" istället för någon av de nya låtarna.

I övrigt är jag extremt glad och nöjd över att ha fått skaka tass med min idol Thor, och att vi nu är bästa kompisar. Typ.
Fin signering av min artikel i Sweden Rock Magazine nr 60 blev det. Mina grymma skivor hade jag tyvärr glömt hemma, så det blev ingen signering av dem.

Och då kan jag ju passa på att flika in vad jag borde ha bloggat om redan i april, men latheten satte krokben. Köp Sweden Rock Magazine nr 60, jag har en tvåsidors-intervju med Thor och en ensides-intervju med gamle Accept-gitarristen Herman Frank. Nu finns ju tidningen inte längre i butikerna, men den som letar skall finna.

Inga kommentarer: