måndag 29 december 2008

Årets bästa låtar



Hej gott folk.
Så här mot slutet av året tillhör det ju god sed att lista grejer. Så det tänker jag göra de närmaste dagarna.
Jag startar med min maffiga lista över årets 25 bästa låtar.
Komplett med nedladdningsmöjlighet.

Jag umgås med ett gäng glada musikälskare och en gång om året träffas vi för att dela med oss av årets bästa låtar. Det är skitsvårt för mig, jag är ju hårdrockare och gillar hela album. En bra låt kan vilken klant som helst snickra ihop, det svåra är ju att göra ett helt album som glänser.
Men jag kämpade som ett svin och fick lyckades så skilja agnarna från vetet och här är listan över Pelles 25 bästa låtar år 2008.

Ladda hem här.
ID-taggarna är i topptrim, så släng bara in i iTunes.

Och så låtlistan för den som inte gillar överraskningar.
1 Nitad - Sök & Förstör
2 Henry Fiat’s Open Sore - Phil Spector Kill Kill
3 The Haunted - Moronic Colossus
4 Disfear - Get It Off!
5 Jay Reatard - Hiding In My Hole
6 The Dirtbombs - Ever Lovin’ Man
7 The Night Marchers - Jump In The Fire
8 Motörhead - Runaround Man
9 RTX - How’d You Do It
10 I Are Droid - Bring Your Machines
11 Brant Bjork- Born To Rock
12 Dead Meadow - What Needs Must Be
13 Om - Gerbel Barkal (Version)
14 Serpentcult - Arkanum
15 Sons & Daughters - Chains
16 David Sandström Overdrive - These Are The Days
17 Okkervil River - Pop Lie
18 Death Cab For Cutie - I Will Possess Your Heart
19 Jenny Lewis - The Next Messiah
20 Early Man - Sinking The Blade
21 Annihilation Time - Bad Luck
22 Moss - Gate III: Devils From The Outer Dark
23 Black Mountain - Bright Lights
24 Endless Boogie - Gimme The Awesome
25 Mudhoney - I’m Now

2 kommentarer:

Patrik Wirén sa...

Fin lista du fått ihop. Flera av låtarna har spelats en hel del hemma hos mig också. Men du glömde Blind med Hercules And Love Affair. Så är det.

Djstreetsmart sa...

Hoho Pelle den som du ällllssskar. Men hade du haft med Pascal på din lista vet du vad som hade hänt