söndag 31 maj 2009

Sonisphere, Primal Scream??!!


Metallica kommer ju till lilla Hultsfred den 18:e juli tillsammans med festivalpaketet Sonisphere. Ryktet/Festivalbussen.se säger att 50.000 biljetter är släppta, men någon rätsida på det hela verkar inte gå att få.

I alla fall. Jag har varit inne och spanat lite på Sonispheres svenska hemsida, och hela tiden läst att tyska tråkhårdrockarna Primal Fear ska spela. Men tydligen lider jag av dyslexi. För det är PRIMAL SCREAM som ska spela.
Jag må vara förlåten, för det känns ju aningens mer troligt att ett tyskt hårdrocksband skulle spela på festivalen, hur dåligt det än är. Hur i hela fridens namn kommer det sig att ett av indierocken/dansmusikens flaggskepp ska spela på en Metallicafestival?
Jag bara fattar't inte.
Men en sak är säker, jag ser hundra gånger hellre Bobby Gillespie och hans mannar än Röv Scheepers tyska tråkmånsar.

Övriga band på Sonisphere är The Hives (???), Mastodon, Anthrax (!), Machine Head, Lamb of God, Meshuggah och International Noice Conspiracy. Ytterligare två band ska presenteras.

1 kommentar:

Herral de Santina sa...

ett av banden är the pogues, vad jag hört. ännu mer otippat.