lördag 30 maj 2009

Abe Lincoln Jr släpper skivor på låtsas. Tufft eller töntigt?


Amerikanska konstnären Abe Lincoln Jr har kläckt värsta idén. Han ska starta ett skivbolag (Fugue State Records) och släppa skivor, på låtsas.
Egentligen är det konst.
Vete fan, tycker det låter bra konstig/töntigt.
Släpp skivor på riktigt istället tycker jag.
Till råga på allt vill han att du/jag/sinnessvaga ska skänka honom pengar till projektet.
Tycker även det känns ganska suspekt.

Och bara så ni vet, skivor på riktigt är konst på riktigt. Det behöver inte vara skivor på låtsas för att vara konst.

"So it will be just like following your favorite Punk Rock record label but its FINE ART!"
Eh, jag fattar inte riktigt.

Men det kanske blir asgrymt. Och jag är ju sinnessvag och går på det mesta, så jag lär väl köpa.

Läs mer och skänk pengar här

Inga kommentarer: