onsdag 19 november 2008

Melodifestival, äntligen!!

Vad fräscht! Så nytt det känns! Så lockande, sexigt och alldeles underbart!
Eller?

Klart jag är ironisk. Jag hatar ju skiten.

Det enda som får mig att "se fram emot det" är att jag efter en lördagskväll med Melodifestival är fylld med så mycket hat att jag har bränsle nog att fungera som en vanlig människa i minst ett halvår framöver.
Dock får jag akta mig för att titta på för många deltävlingar, det kan få farliga konsekvenser.

De presenterade artisterna är pisstrista och kan knappast få någon att kissa på sig av upphetsning.
Till och med Aftonfabeln verkar ha börjat tröttna på dyngan. Det känns ju skönt.
DN däremot verkar vilja fortsätta att pussa rumpa på Christer Björkman även om jag med lite vilja kan läsa in en avståndstagande kyla mellan raderna.

Hur länge överlever Melodifestivalen i nuvarande form? Inte alltför länge hoppas jag.
För att citera ett gäng troll:
Bränn Bränn Bränn!

Återuppliva Kenta och låt honom dra en duett med Roger Pontare, DET skulle vara något!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du har mycket ilska inom dig. Mot Aftonbladet, mot SJ, mot Melodifestivalen...

Tänk så mycket du skulle åstadkomma om du la den energin på något kreativt och positivt.

Pelle Gunnarsson sa...

Makramé kanske?

Ordverifieringen för denna kommentar är "munfri". Vem hittar på orden, och hur skulle det kännas att vara munfri??

Unknown sa...

Makramé > ogrundat hat

Anonym sa...

Melodifestivalen är ju skoj! :D